Teamsamarbejde
Kontaktlærerens opgave:
- Har den tætte kontakt til eleven.
- Har kontakten til hjemmet.
- Afvikler forældresamtaler.
- Gennemfører 3 vejledningssamtaler i løbet af skoleåret med hvert sit fokus.
- Deltager i kontaktholdsmøder/gangmøder hver onsdag (den gode samtale, hygge, trivsel, løser eventuelle problemer, laver aktivitet etc.).
- Hjælper i forbindelse med uddannelsesplan og tilmelding til ungdomsuddannelse i samarbejde med uddannelsesvejlederne.
- Har tilsyn med elevernes værelser.
- Indgår i kontaktgruppeteam, der er tilknyttet den gang, hvor kontaktgruppen bor.
- Skriver udtalelser til OSO (10. kl.) eller projektopgave (9. kl.).
- Skriver afsluttende udtalelse.
Linjeteamet (Dansk-, matematik- og engelsklæreren i klassen):
- Har den tætte kontakt til eleven i klassen.
- Har det overordnede overblik over klasseteamets elever, så eleverne fungerer sammen i de respektive klasser.
- Fører positive og udviklende samtaler med alle elever.
- Drøfter pædagogiske holdninger vedr. undervisningens mål, indhold og arbejdsformer.
- Fokus på såvel gode og dygtige elever som elever med boglige, sociale og adfærdsmæssige udfordringer.
- Briefer kontaktlæreren ved behov.
- Lærerteamet udsender orienteringsmail til forældrene omhandlende den faglige undervisning. Orienteringsmail udsendes 3 gange i løbet af skoleåret.
- Beskriver elevens tilgang til undervisningen.
Fagteamets opgave:
- Kvalificerer og udvikler arbejdet i og med faget.
- Er forum for videndeling og udnyttelse af hinandens ressourcer og kompetencer.
- Er stedet for den interne faglige evaluering.
- Bruges som forum for debat om holdninger til faget.
- Kan bruges som forum for udvikling af tværfaglige forløb.
- Opdaterer hvert år læseplaner og slutmålene for FP9 og FP10.